Friday, November 5

Pusing pusing , last last patah balik jugak.

Patutnye sekarang ni aku tengah belajar multimedia. eeee. sakitnye hati aku. tak berkat ke? apesal tak boleh nak bace bende bende tu? ape yang aku buat kat lecturer tu? eihh. rimas. rimas. lusa paper multimedia, aku tak baca ape lagi. mati la. dah la calculus hancur. otak die.. sem ni teruk gila weh. paling teruk dalam sejarah. kenapa otak aku asyik pikir pasal repeat paper? eeiihh kau tak repeat wei. positive positive. tapi , takkan nak positive sepanjang masa? abis kalau betul aku repeat? ape masalahnye? segan la do. ahh bukan pasal tu je, buang masa la repeat. aaahh. ape kena dengan aku ni? lupa kan je calculus tu! abis kalau betul aku repeat?? .. repeat je la! ape susah?! tapi aku taknak laaa.. dah tak nak dah la! yang pegi pikir lagi tu apesal? aihh.


sume tu mind set je. jangan jadi down sangat. takkan la sebab segan ke malu ke nak musnah kan diri sendiri? camon la seha. dunia ni tuhan je yang menilai. manusia nak menilai ape je effect die? bape saat je . dont worry. Allah ada. Dia boleh tolong. just be strong. macam kau cari kawan, kawan yang berbentuk manusia, last last kau akan cari belog ni untuk meluahkan. and kau pun tau, belog ni bukannye boleh buat ape pun, kat sape kau mintak tolong? Allah. .. aku pun ade untuk tolong kau. rilek la. macam senior senior selalu cakap la kan. bumi ni bulat. eh tak. macam roda. kejap kau akan ada kat atas, bila die berpusing, kau akan rasa gak kat bawah macam mana. ape yang kau nak risau kalau kat bawah tu. tak lama la. bumi ni sementara je. dosa yang lain banyak lagi. camon laa wei. baik malu kat dunia dari malu kat akhirat. terima je ape yang ada. tuhan tak kan bagi kalau kau tak layak untuk tu. ambik contoh macam abang dengan adik. kenapa abang yang belajar kat luar negara dapat RM lagi banyak dari adik yang belajar kat sekolah rendah. easy kan? sebab abang tu da besar, da matang, belajar kat luar negara, layak pegang duit banyak. budak kecik tu layak ke nak pegang RM50? heh. dapat?

aaa. tapi aku tak puas hati. dorang kate 'cik' tu pilih kasih? agak laa kot. alaahh biar je lah. dah nasib kau dapat macam ni. tapi kau kena ingat, yang baik tu datangnye dari Allah, yang buruk tu dari diri sendiri. so janganlah berbuat buruk sebab Allah sentiasa membantu kalau ada usaha. kalau still takde effect, even da usaha? tu namanye ujian. Allah tau ape yang kau tak tau. chill seha. :)

No comments:

Post a Comment

Menaiplah dengan bersungguh-sungguh!